داروی درمان کرونا برای میمون ها کشف شد

به گزارش پیوند تجارت، دانشمندان با آزمایش دارویی جدید روی میمون ها به نتایج قابل توجهی در زمینه تولید داروی بیماری کرونا دست پیدا کردند.

داروی درمان کرونا برای میمون ها کشف شد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری پیوند تجارت، محققان با تزریق ویروس کووید-19 به بدن میمون ها و آزمایش نمونه های ضعیف شده این ویروس در بدن این حیوانات به نتایج قابل توجهی در زمینه تولید واکسن کرونا دست پیدا کردند.

آزمایش های اولیه این واکسن روی بدن میمون ها عملکرد چشمگیری در درمان بیماری های کرونا و سارس داشته است. دانشمندان معتقدند داروی به دست آمده می تواند ریه و دستگاه تنفسی را تا حد زیادی در برابر ویروس کرونا مقاوم کرده و عملاً تأثیر آسیب زننده آن را از بین ببرد.

مقداری از داروی جدید ویروس کووید-19 بر روی تعدادی از مبتلایان به این بیماری در آمریکا آزمایش شده است ولی پزشکان هنوز نمی توانند با قطعیت در مورد عملکرد درمان کننده آن صحبت کنند. با توجه به پیچیدگی رفتار این ویروس در بدن انسان باید آزمایش های زیادی اجرا شده تا بتوان از خاصیت ضد ویروس داروی جدید مطمئن شد.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) از دولت های مختلف در سراسر جهان خواسته است از هرگونه فعالیت علمی در راستا تولید دارو و کشف واکسن کرونا حمایت کنند و هزینه های لازم برای تحقیقات بیشتر را در اختیار دانشمندان قرار دهند.

یکی از دانشمندان حاضر در این پروژه گفت: بدن انسان ها و میمون ها از لحاظ ساختار بدنی شباهت زیادی به هم دارد و از همین رو می توان امیدوار بود واکسنی که در بدن این حیوانات تأثیر زیادی برای درمان ویروس کووید-19 و سارس داشته در بدن انسان نیز عمل کرده و جان هزاران نفر در سراسر جهان را نجات دهد.

متخصصان در جریان آزمایش های خود 12 میمون مبتلا به کرونا را به دو گروه 6 تایی تقسیم کردند و به میمون های یکی از گروه ها واکسن کشف شده را تزریق و به گروه دیگر هیچ دارویی تزریق نکردند. پس از چند ساعت مشاهده شد که میمون های گروه دریافت کننده دارو با مشکل خاصی از لحاظ پیشرفت بیماری روبرو نبوده درحالی که گروه دیگر با مسائل تنفسی حادی درگیر بودند.

4144/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "داروی درمان کرونا برای میمون ها کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی درمان کرونا برای میمون ها کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید