تصاویر کمیاب و دیدنی از داخل کشتی تایتانیک
به گزارش پیوند تجارت، امروز، لاشه تایتانیک در اعماق اقیانوس اطلس آرمیده است، اما هنوز شواهد تصویری از این کشتی چشمگیر وجود دارند.
تایتانیک یکی از مشهورترین نام ها در دنیای سفر های دریایی محسوب می گردد. این کشتی اقیانوس پیمای لوکس 7.5 میلیون دلاری (بیش از 200 میلیون دلار امروز) یکی از باشکوه ترین نمونه ها در زمان خود بود.
ساخت کشتی تایتانیک در سوم مارس 1909 شروع شد و زمانی که پروژه تکمیل شد، با طولی تقریبا به میزان سه زمین فوتبال و ارتفاع یک ساختمان 17 طبقه، بزرگ ترین کشتی در نوع خود بود.
در دهم آوریل 1912، کشتی تایتانیک نخستین سفر خود را از شهر ساوت همپتون در انگلیس به سمت نیویورک سیتی در آمریکا شروع کرد. اما چند روز پس از شروع این سفر، تایتانیک پس از برخورد با یک کوه یخ طی چند ساعت غرق شد. تقریبا 1500 نفر جان خود را در این تراژدی از دست دادند.
امروز، لاشه تایتانیک در اعماق اقیانوس اطلس آرمیده است، اما هنوز شواهد تصویری از این کشتی چشمگیر وجود دارند. در ادامه و با این عکس های کمیاب نگاهی به یکی از مشهورترین کشتی هایی که تا به امروز ساخته شده است، خواهیم داشت.
اتاق خواب درجه یک: تعداد 840 اتاق خواب مهمان در کشتی تایتانیک وجود داشت که 416 اتاق در کلاس درجه یک، 162 اتاق در کلاس درجه دو و 262 اتاق در کلاس درجه سه قرار داشتند
اتاق نشیمن کابین لوکس: سوئیت های پارلور، مجلل ترین سوئیت های کشتی تایتانیک بودند که دارای شومینه و اتاق های نشیمن خصوصی بودند. فقط چهار سوئیت پارلور در کشتی تایتانیک وجود داشت و قیمت بلیت آن ها 4350 دلار (115060 دلار امروز) بود
کابین کلاس درجه دو: بسیاری از امکانات کابین های درجه دو کشتی تایتانیک با امکانات کابین های درجه یک در کشتی های دیگر آن موقع برابری می کرد. هزینه بلیت کابین های کلاس درجه دو تقریبا 60 دلار (تقریبا 1700 دلار امروز) بود
یک کابین کلاس درجه دو دیگر
پلکان بزرگ کلاس درجه یک: یکی از نمادین ترین ویژگی های داخل کشتی تایتانیک، پلکان بزرگ و مجلل در بخش کلاس درجه یک بود. این پلکان دارای حکاکی های چوبی پیچیده، یک ساعت مجلل، نرده های فلزی بود و گنبدی شیشه ای بر فراز آن قرار داشت
راه پله ها
آسانسورها: مسافران کلاس درجه یک امکان استفاده از سه آسانسور برقی طلاکاری شده را داشتند. آسانسورها در جلوی پلکان بزرگ کشتی قرار داشتند. بعلاوه، یک آسانسور در دسترس مسافران کلاس درجه دو قرار داشت
سالن استعمال دخانیات
سالن غذاخوری اصلی: کشتی تایتانیک دارای چهار رستوران بود. سالن غذاخوری کلاس درجه یک به مساحت 10 هزار فوت مربع (930 متر مربع) بزرگ ترین رستوران بود که 500 نفر می توانستند به طور همزمان در آن حضور داشته باشند
غذای خوری کلاس درجه یک
کافه وراندا
کافه پاریسی
سالن استراحت کلاس درجه یک
سالن غذاخوری کلاس درجه سه
ورودی عرشه اِی (A): بسیاری از امکانات کلاس درجه یک از جمله کابین ها، سالن استعمال دخانیات، رستوران ها و موارد دیگر به گونه ای دکور شده بودند تا شبیه مکان هایی باشند که مسافران عادت به استفاده از آنها دارند. هدف این بود که مسافران کلاس درجه یک تا حد امکان احساس بودن در خانه را داشته باشند
عرشه اِی
منطقه نشیمن گردشگاه
باشگاه ورزشی
استخر شنا
باشگاه ورزشی
اتاق مطالعه
اتاق مطالعه
سالن استراحت کلاس درجه یک
سالن استراحت کلاس درجه یک
سالن پذیرایی
فضای نشستن در فضای باز
قسمت عقب کشتی: حتی سامانه نیروی محرکه بخار تایتانیک با در نظر گرفتن تجملات طراحی شده بود. پروانه های پیشرانه برای جلوگیری از لرزش های غیرضروری با زاویه نصب شده بودند. از این طریق مسافران، به ویژه آنهایی که در کلاس درجه یک قرار داشتند، حرکتی تا حد ممکن نرم را تجربه می کردند
دودکش ها: تایتانیک برای خروج دود و گاز دیگ های بخار بزرگ خود فقط به سه دودکش احتیاج داشت. اما با توجه به میزان کشتی، طراحان احساس کردند که چهار دودکش نمای زیباتر و با شکوه تری به کشتی می بخشد. از این رو، یک دودکش اضافه برای اهداف زیبایی شناختی و فراهم کردن هوای تازه به اتاق های موتورخانه برای کشتی در نظر گرفته شد
کاپیتان اسمیت: کاپیتان ادوارد اسمیت (سمت راست) پیش از آن که به عنوان کاپیتان تایتانیک انتخاب گردد، چندین دهه تجربه در زمینه سفرهای دریایی داشت. این افسر نیروی دریایی بریتانیا قرار بود پس از نخستین سفر دریایی تایتانیک بازنشسته گردد
اپراتور بی سیم: فناوری ارتباط بی سیم مورد استفاده در تایتانیک در آن موقع چیز نسبتا جدیدی بود. این فناوری با انتقال کد مورس روی یک فرکانس موج رادیویی باز کار می کرد
منبع: فرادید